التفاعل بين النمط التنافسى فى تنفيذ المهام وتعددها ببيئة الرحلات المعرفية وأثره فى إتقان طلاب تکنولوجيا التعليم لهذه المهام وانخراطهم بها...

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلف

مدرس تکنولوجيا التعليم کلية التربية – جامعة حلوان

المستخلص

هدف البحث الحالى إلى دراسة التفاعل بين النمط التنافسى (الفردى- الجماعى) فى تنفيذ المهام وتعددها ببيئة الرحلات المعرفية فى إتقان طلاب تکنولوجيا التعليم لهذه المهام والانخراط فيها، وقد تم تطبيق هذا البحث على طلاب الفرقة الثانية شعبة تکنولوجيا التعليم للعام الدراسى 2017/2018 - الفصل الدراسى الثانى،وقد تم الاعتماد على المنهج التجريبى، کما تم استخدام اختبار تحصيلىلقياس الاتقان، ومقياس الانخراط فى المهام (إعداد الباحثة)، وذلک من أجل تحقيق أهداف البحث والتوصل لنتائجه.
The Interaction between the pattern competitive in Perform tasks and their multiplicity in Web Quest environment and their effecte in mastery students of educational technology for this Tasks and Their engagment in it.
The aim of this research is to study the interaction between the pattern competitive( individual- group)  in Perform tasks and their multiplicity in Web Quest environment and their effecte in mastery students of educational technology for this Tasks and Their engagment in it, This research was applied to the second year students of the Education Technology department for the academic year 2017/2018 , the second semester, and based on  the experimental approach. A statistical test was also used and scale of engagement in the tasks (preparation of the researcher) in order to achieve the research objectives and reach its results

الكلمات الرئيسية