العلاقة بين نمطى ممارسة المهام (موزعة – مرکزة) وتوقيت تعزيز الأداء(فورى – متقطع – مرجأ) فى بناء الرحلات المعرفية عبر الويب وتصميمها وأثرهم على تقدير الذات وتحقيق جودة المنتج لدى الطالب المعلم ذي الشخصية الکمالية العصابية "The relationship between kinds of practicing tasks (distributed- Massed) and The Timing of pe

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

مدرس تکنولوجيا التعليم کلية التربية – جامعة حلوان

المستخلص

هدف البحث الحالى إلى التعرف على العلاقة بين نمطى ممارسة المهام (موزعة – مرکزة) وتوقيت تعزيز الأداء(فورى – متقطع – مرجأ) فى بناء الرحلات المعرفية عبر الويب وتصميمها ودلالة أثر هذه العلاقة على متغيرى تقدير الذات وتحقيق جودة المنتج لدى الطالب المعلم ذى الشخصية الکمالية العصابية، وقد تم تطبيق هذا البحث على الطلاب المعلمين بالفرقة الثالثة کلية التربية – جامعة حلوان فى مقرر تکنولوجيا التعليم فى التخصص للعام الدراسى 2015/2016 - الفصل الدراسى الأول، وقد تم الاعتماد على المنهج التجريبى، کما تم استخدام مقياس الشخصية الکمالية العصابية، وذلک لتصنيف الطلاب إلى ذوى شخصية کمالية (سوية/ عصابية)، ومقياس تقدير الذات (إعداد الباحثتان)، وبطاقة تقييم جودة المنتج(الرحلة المعرفية المنتجة عبر الويب)  (إعداد الباحثتان)، وذلک من أجل تحقيق أهداف البحث والتوصل لنتائجه.
The current research aims to know the relationship between the two kinds of practicing tasks (distributed- Massed) and the timing of performance reinforcement (immediate - intermittently – delayed) in webquest and the effect of this relation on the changes of self estimation and  achieve the product’s quality for the student who has personality of perfectionism, The application of this research to student teachers Division III - Faculty of Education - Helwan University in educational technology course in the specialty for the academic year 2015/2016 - First Semester, has been relying on the experimental method, was used as the personal luxury neuroticism scale, so as to classify students to those with a personal  of  perfectionism " (along / neurotic), and a measure of self-esteem (preparation of researchers), card rated the product (flight cognitive produced via the Webquest) (preparation of researchers), in order to achieve the objectives of the research and to reach an outcome.

الكلمات الرئيسية